SEYAHATLERDEN KISA HİKÂYELER – 1

1-    Tayland


Khosan caddesindeki geceden.
Çılgın gece hayatıyla meşhur Tayland’ın başkenti Bangkok’ta her gece olduğu gibi son gecemde de sokaklardaydım. Sabaha karşı mekanlar kapanınca da kalabalık bir ekip sokağın ortasında müzik setini kurup günün ilk ışıklarına kadar çılgınca eğlendik. Bir ara polis gelip kalabalığı dağıtmak istediyse de nafile... Turist olmamızın da etkisiyle pek rahatsız etmedi. Ertesi gün trenle ülkenin başka bir ucuna giderken tanıştığımız bir Fransız çocuk bize önceki gün sokakta katıldığı partiyi anlatıp, videolar gösteriyordu. Asıl garip olansa çektiği videoda kendimi gösterdiğimdeki şaşkınlığıydı. Aslında birkaç saat önce başka bir şehirde beraber eğlenmiştik ama ikimiz de hatırlamıyorduk.


Hatırlamadığım insanlarla hatırlamadığım bir fotoğraf. Görüntünün bulanıklığına bakılırsa
makinanın karşısındakiler kadar makinanın arkasındaki kişi de pek kendinde değilmiş.
(Omuzunda beyaz tişört asılı olan benim)

2-    Macaristan

Bazı ülkelerde metroya binerken turnikeden geçilmiyor. Biletinizi alıyorsunuz ve kontrol olursa görevliye gösteriyorsunuz. Dolayısıyla görevliye denk gelmediğiniz sürece bedavadan ulaşım mümkün. Macaristan’daki bütün kalış sürem boyunca bilet almıştım ama bir kere bile kontrole denk gelmemiştim. Son günümde de Budapeşte’deki tarihi Türk Hamamına gitmek için acele ediyordum ve o aceleyle bilet almadım. Ne de olsa hiç kontrol olmuyordu.

Budapeşte’de bir kere metroya bilet almadan bindim, onda da ceza yedim. İşin kötüsü geç kaldığım için o meşhur hamama da giremedim.

3-    İngiltere

12 Yaşında İngiltere’de gittiğim dil okulunda aile yanında kalıyordum. Aile’yi ziyarete 80 yaşlarındaki ananeleri geldiğinde bende alışkanlığın verdiği saygıyla yaşlı kadının elini öpüp alnıma koydum. Herkes şaştı. Zira İngiltere’de büyüklerin elini öpme gibi bir gelenek yok. Bense 12 yaşında yurtdışına ilk kez yurtdışına çıkan ve kültür farklılığı hakkında bilgisi olmayan bir çocuk olarak onların anlam verememesine, anlam verememiştim.


4-    Singapur

Dünyanın en temiz ve kuralcı ülkesi olarak bilinir Singapur. Yere çöp atmanın veya tükürmenin cezası binlerce dolardan başlar. Hatta sakızlar yere atılıyor diye, ülkede sakız bile satılmaz. Singapur sokaklarını tahmin ettiğim gibi bal dök yala kıvamında bulmuştum ama kaldığım Hint Mahallesinde manzara tamamen farklıydı. Şaşırtıcı bir şekilde Hint Mahallesinde hiçbir kural işlemiyordu, pislik içindeki bu bölgenin o tertemiz şehrin bir parçası olduğuna görmüş olmama rağmen hala inanamıyorum.


Efe TANAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...