JAMAİKA'DA BİR UYUŞTURUCU KAÇAKCISI

-          NE İŞ YAPIYORSUNUZ?
-          BEN UYUŞTURUCU KAÇAKCISIYIM.

Sürprizle dolu Jamaika’da, ne 9 kez Olimpiyat Şampiyonu olmuş Usain Bolt’un antrenmanını izlediğimde ne de Bob Marley’in evini gezdiğimde, tanıştığım uyuşturucu kaçakcısının tarlasına gittiğim günkü kadar şaşkınlık yaşadım.


Jamaika’nın bir deniz kıyısı kasabası olan Negril sahilinde sabah koşusu yaparken yanıma gelen bir zenciyle muhabbet etmeye başlamıştım ve bir süre sonra konuşma arasında, “ben uyuşturucu kaçakcısıyım” dediğinde tabiî ki yanlış anladığımı düşündüm. Aynı soru ve cevap, iki kez daha tekrarlandıktan sonra doğru anladığıma emin oldum ama bu kez de şaka yaptığını düşünmeye başladım. 10 Dakikalık muhabbetimizden sonra, “istersen seni Marihuana tarlama götüreyim“ dediğinde şaşkınlığımdan bir süre cevap bile veremedim ama sonra yalnızca Jamaika’da alabileceğim bu çılgın teklifi, kabul ettim. Uyuşturucu satıcısı ve bir adamıyla birlikte arabalarında 45 dakika yol gittim. Ardından bir köye vardık ve arabadan inip ormanın içerisindeki bir nehri geçtik, ağaçların arasında ilerledik ve son olarak da ormanın derinliklerindeki ıssız bir sazlığa vardık.
Belki çok kişiye, Dünya’nın öbür ucunda yalnızca 10 dakikalığına tanıdığınız, dahası uyuşturucu kaçakcısı olduğunu söyleyen biriyle, yalnız başınıza, ormanın ortasında ıssız bir yere gitmek pek akıllıca gelmeyebilir ama zaten böyle tedirginlikleriniz varsa bu derece ilginç hatıralarınız da yoktur. Zira ilk kez yurtdışında bu derece çılgın bir şey yapmıyordum ama kesinlikle bu olay unutulmazlarım arasındadır.
Tarlaya vardıktan sonra dönüp, “bu arada avukat olduğumu söylemiş miydim?” dediğimde ise adamların yüzlerinde oluşan o tedirgin ifadeyi kelimelere dökebilmem mümkün değil. Ama ardından havayı hemen yumuşattım, zira ortada tedirgin olması gereken biri varsa o ben olmalıydım ve Jamaika’nın ücra bir ormanı son nefesinizi vermeniz için pek de uygun bir yer değil.
Bu koca tarlayı polisten gizlemeyi nasıl başardığını sorduğumda ise gerçekten bir iş adamı edasıyla cevap vermişti “Ben açgözlü değilim, işimi büyütüp de göze batmıyorum. Polis büyüklerin peşinde benim gibilerle zaman kaybetmez”.



Vardığımız alanda sazlıkların arasından bir sürü tarla çıkıyordu ve 7 ayrı tarlanın toplam büyüklüğü 2 tenis kortu kadardı. Yakındaki köylülerin kendisini ele vermemesi için onlara da küçük bir pay verdiği, ufak parçalar halinde nasıl satış yaptığı, müşterilerini nasıl bulduğu gibi birçok önemli konuyu da benimle paylaşan satıcı, daha sonra beni 45 dakikalık yolu geri dönerek otelime kadar bıraktığında bende teşekkür olarak kendisine biraz para verdim.


Tarlanın küçük bir bölümünde poz verirken ki halim.


Artık birçok ülkede yasal olan Marihuana, Jamaika’yı gezdiğim tarihte orada yasal değildi ancak artık orada da yasal. Muhtemelen bizim kaçakçının işleri de zora girmiştir.

Sayfayı Facebookta takip etmek için buraya tıklayınız.
Efe Tanay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...