USAİN BOLT İLE TANIŞMA HİKAYEM (JAMAİKA)

“Usain Bolt’la herkes tanışmak ister, ben burada doğup büyüdüm, hiç görmedim, sen daha ilk geldiğin gün nasıl tanışacaksın?”, diyerek alaycı bir şekilde yaklaşmıştı kaldığım otelin müdürü. Benim ne kadar kararlı biri olduğumu bilmediği için tiye almakta haklıydı belki ama bu sözü söyledikten birkaç saat sonra Usain Bolt’la çekilmiş fotoğrafımı gördüğünde, siyahi olmasaydı, muhtemelen biraz renk değişikliğine uğrardı diye tahmin ediyorum.

Ülkeye kısa süreliğine gelen bir turist olarak ülkenin ulusal kahramanı ile tanışmam sadece birkaç saatimi almıştı.



Her ülkeye ziyaretin olmazsa olmazları vardır, kaç kişi Paris’i Eiffel Kulesine uğramadan gezmiştir ya da kaç kişi New York’u Times Meydanında dolaşmadan terk etmiştir ki? İşte benim için de Kingston, Usain Bolt’u görmeden terk etmeyeceğim bir yerdi. Bütün olimpiyat sürecini takip etmiştim, hayatını okumuştum. Hayran kalınacak bir kariyerdi gerçekten. Sadece Jamaika’nın değil benim de kahramanımdı Usain Bolt. Ama zamanının yarısını yurtdışında yarışlarda geçiren biriyle değil tanışabilmek, uzaktan görebilmek bile büyük bir şans olurdu normal şartlarda.



“Merhaba, sizce Usain Bolt’la nasıl tanışabilirim?” diye, kaldığım otelin müdürüne sorduğumda vermişti o mümkün değil iması taşıyan cevabını. Ama Usain Bolt’tan önceki Dünya rekortmeni olan Jamaikalı Asafa Powell’ın antrenörünü tanıdığını söyleyen bir resepsiyonist birkaç telefon konuşmasından sonra beni Asafa Powell’ın antrenman yaptığı yere yönlendirdi. Süper şanslıydım. Olimpiyat ikincisi ve Usain Bolt’tan önceki dünya rekortmeni Asafa Powell’a hemen antrenmanı biter bitmez denk gelmiştim.

Asafa Powell

Usain Bolt ve Asafa Powell 

Komik olansa Kadınlar Olimpiyat şampiyonu Shelly-Ann Fraser Pryce da hemen yanımızdaydı ama ben Asafa’yla muhabbetteydim tamamen. Hatta iş fotoğraf çekmeye gelince Shelly-Ann makinemi alıp Asafa ile fotoğrafımı çekmişti. Yani, olimpiyat şampiyonuna makineyi verip, olimpiyat ikincisiyle fotoğraf çekilmiştim ama o esnada bu yaptığım şeyin hiç farkında değildim doğrusu.

Usain Bolt, Asafa Powell’la farklı kulüplerde olduğu için antrenman yeri de farklıymış. Eski şampiyondan şimdi ki şampiyonun antrenman yaptığı yeri öğrenip hemen yola koyuldum. Beraber gittiğim taksicimle Bolt’un sabah antrenmanını kaçırmışız, sonra başka bir yerde olabileceğini söylediler, orada da bugün antrenmanı olmadığını öğrendik… Bu şekilde toplam 3 yer gezdik ve hala nereye gitmemiz gerektiğini öğrenememiştik. Taksicim de olaya baya kaptırmıştı kendini, Jamaika’nın başkenti Kingston’da Usain Bolt avına çıkmış gibiydik resmen ama bir türlü bulamıyorduk. En sonunda bulduğumuzdaysa, çaba sonucu elde edilen bir ödül gibiydi Usain Bolt’la tanışmak.

Tanışmamız ise tam bir komediydi. O kadar samimi yaklaşmıştım ki, Bolt biran için önceden tanışıyoruz sandı.

Bolt'un antrenmanından bir görüntü.

Baya uzun muhabbet ettik, yarışmalardan, madalyalardan, rekorlardan ve elbette ki olimpiyatlardan. Eski bir milli okçu olarak olimpiyat hayalimden bahsettiğimde, hayaller gerçekleştirmek içindir dedi ve uzun boyunun kısa mesafe için dezavantaj olduğunu söyleyenleri nasıl yanılttığından bahsetti. Yeryüzüne şuana kadar gelmiş en başarılı atlet kabul edilen ve dünyanın şuana kadarki en hızlı adamı olduğunu kendi rekorlarını tekrar tekrar kırarak ispatlayan Usain Bolt, tahmin edebileceğinizden daha fazla mütevazı ve kameralar karşısında göründüğü kadar da sempatikti. 

Bolt ile birlikte imza hareketini yaparken.
Efe TANAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...