SEYAHATLERDEN KISA HİKÂYELER -2

1)    Jamaika

Jamaika’nın en meşhur gece kulübünün girişindeki bayan görevli eliyele üzerimi ararken her şey normaldi, sonuçta bir çok ülkede yapılan bir uygulamaydı bu ama iki eliyle popomu kavrayıp sonra bir de üstüne beni önden avuçlayınca şok içinde ne yapacağımı şaşırdım. Dona kalmıştım, gerçi her girene yapılan bir uygulamaydı ama aradan seneler geçmiş olmasına rağmen hatırladıkça suratımda o şaşkın ifade yeniden belirir.

2)    Kamboçya

Kamboçya’daki barlarda biranın 1TL’ye satılması yetmiyormuş gibi bazı barlar müşteri çekebilmek için kampanya yapıp fiyatı yarıya indiriyor. Sonra da insanlar bana neden hiç Kamboçya’dan bahsetmiyorsun diyor. Ben Kamboçya’ya gittiğimi döndükten bir hafta sonra pasaportuma bakınca fark ettim.

Kamboçya'nın 1 TL'ye satılan meşhur birası.

3)    İtalya

İtalyanca öğrenmek için bir süreliğine Roma’ya yerleştiğimde İtalyancayı bir ailenin yanında kalarak öğrenme fikri oldukça cazip gelmişti ama şanssızlığıma biraz anormal bir aileye denk gelmişim. Bir gece geç gelip kapıyı çaldığımda adamın kapıyı çırılçıplak bir şekilde açmasıyla neye uğradığımı şaşırdım. Bu olay bana İtalyancanın illa aile yanında öğrenilmesi gerekmediğini fark ettirdi ve ertesi gün kendime yeni bir ev buldum.

4)    Danimarka – Macaristan

Macaristan’da birkaç Danimarkalıyla tanışmıştım ve onların Danimarka’ya döndüğü tarihte ben de bir haftalığına Danimarka’da olacaktım. Her ne kadar kesinlikle haber ver dedilerse de, haber verememiştim ama bir tanesiyle sokakta karşılaşıverdim. Koskoca ülkede bir avuç insan tanıyordum ve bir tanesiyle karşılaşmıştım. Bir hafta önce Macaristan’ın başkenti Budapeşte’de tanışmıştık şimdi Danimarka’nın başkenti Kopenhag’ın ara sokağında karşılaşmıştık. Küçük dünyanın küçük rastlantısı…
Efe TANAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...